vivenciació perímetre i superfície

En el taller de matemàtiques tindrem la sort de poder proposar als pares una nova decoració de la nostra habitació, la qual cosa ens motiva molt!
Per tal de poder-ho fer, els alumnes necessiten entendre els conceptes PERÍMETRE i SUPERFÍCIE. Així doncs, ahir vam fer una activitat de vivenciació en la qual, amb un mateix perímetre fet amb 310cm de llana, creàvem diferents polígons. Utilitzant la mesura no convencional "alumnes", vam haver de fer hipòtesis sobre quina seria la superfície de cada figura geomètrica plana. La hipòtesis dels alumnes van ser molt interessants :
- Si el perímetre és igual, la superfície no canvia.
- Si la figura geomètrica canvia, la superfície canvia.
- La superfície de diferents polígons serà diferent ja que l'obertura dels seus angles és diferent.
- Amb el cercle, omplir la superfície serà més difícil i hi hauran menys alumnes.
- La superfície del cercle serà més petita perquè no hi haurà angles rectes.
- La superfícies del cercle serà més petita perquè és una figura geomètrica que no té costats.

Un cop fetes les hipòtesis, ho hem comprovat :











Gràcies a aquesta activitat hem pogut arribar a conclusions molt importants :
- Malgrat el PERÍMETRE no canviï, si el polígon canvia, la superfície canvia.
- Com més oberts siguin els angles d'un polígon, més gran és la superfície.
- El cercle té més superfície ja que no té angles.

Ha estat una activitat molt motivadora i interessant en la qual els alumnes han pogut integrat els conceptes necessaris per a la realització d'aquest taller.

Comentaris

  1. Viure les matemàtiques per generar aprenentatge significatiu!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars